
Bol to práve Ján Pavol II., ktorý tvdil, že médiá sú častými návštevníkmi v mnohých rodinách. Deti venujú médiám veľmi veľa času - viacej času možno už len venujú spánku či škole. Stále menšie deti používajú počítače a médiá poskytujú stále viac funkcií.
J.E. kardinál Ennio Antonelli vidí ako pozitívne, že médiá ponúkajú temer neobmedzené informácie, že je možné prostredníctvo médií obohatiť sa duchovne či kultúrne. Médiá prispievajú k rozširovaniu komunikácie, informujú a spájajú ľudí, umožňujú zdieľať pocity, pracovať, vymieňať si služby, nakupovať cez internet... Pre Cirkev predstavujú médiá nové spôsoby evanjelizácie. Vznikajú nové formy duševnej komunikácie, ktoré napr. umožňujú duchovne sa rozvíjať v každom kúte sveta.
Kardinál E. Antonelli porovnal rodinu, ktorá je založená na bez-peňažnosti, s médiami, ktoré fungujú na báze reklamy a biznisu. Hypertrofia ekonomiky a peňazí robí aj z rodiny tovar. Manželské vzťahy sú predstavované ako náhodné stretnutia dvoch egoistov, ženy vnímajú deti ako prekážku v kariére.
Predseda Pápežskej rady pre rodinu poukázal aj na neprítomnosť Boha v mediálnom obsahu. "Boh je marginálne zobrazený alebo vôbec nie je v médiách." A čo nie je v médiách, ako keby ani neexistovalo...
Kardinál Antonelli vidí úlohu rodičov v prvom rade v ich vlastnom vzdelávaní, potom vo vzdelávaní detí. Podľa neho musia rodičia vysvetliť deťom fungovanie komunikačných prostriedkov, aby deti využívali televíziu a internet striezlivo, aby obmedzili čas telefonovania cez mobily a aby televízia i počítač boli v spoločnej miestnosti, kde sa nachádzajú rodičia. "Médiá musia rešpektovať požiadavky rodiny." J.E. kardinál Ennio Antonelli vyslovil názor, aby v krajinách existovali ministerstvá, ktoré by riadili prostriedky spoločenskej komunikácie.
Text: Matúš Demko - - - Foto: Pavol Rábara
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára