piatok 19. septembra 2008

Rozvod každodenný III – vplyv na deti

Naposledy som skončila pri tom, ako sú deti svedkami toho najhoršieho správania sa rodičov pred ich očami. Žiaľbohu, ale práve deti sú v centre diania a najhoršie na tom je to, že nikto na nich neberie ohľad (česť výnimkám, ale existujú vôbec?). Nikoho nezaujíma, ako celý rozvod a súdne konanie prežívajú oni. Nikomu ani nenapadne spýtať sa ich na ich názor a ani sa nikto neunúva im vysvetliť, čo sa vlastne deje. Pri takýchto príležitostiach vznikajú detské psychické problémy, ktoré ovplyvňujú ich budúcnosť. Do vienka dostávajú veľmi traumatizujúci príklad toho, ako manželstvo nemá vyzerať, ako sa nemá skončiť. Následkom toho je často ich vlastné nevydarené manželstvo. No to som trochu predbehla myšlienky.

Neprimerané správanie rodičov negatívne vplýva na správanie detí. Vyčleňujú sa z kolektívu alebo naopak vyhľadávajú neprimeranú spoločnosť detí s podobnými problémami, ktoré vyústia do delikvencie, alkoholizmu alebo drogových závislostí (samozrejme to neplatí pre všetkých, ale zväčša to má podobný dopad), v najlepšom prípade do agresie voči okoliu. Zhoršuje sa ich prospech v škole, v spoločnosti známych sa začínajú správať utiahnuto alebo priveľmi výstredne. Keďže sa so situáciu doma nedokážu vyrovnať rozumne ( u detí ta asi ani nejde), volia takýto spôsob života, aby unikli realite. Za takéto správanie skrývajú svoje pocity a myšlienky. Takto prichádzajú o detské ilúzie. Ich detstvo sa končí.

Zamyslime sa nad tým, či sú tie problémy skutočne také neznesiteľné, že zahodíme za hlavu všetko krásne, či sme s čistým svedomím schopní vytaviť deti takémuto trápeniu a či skutočne nedokážeme dať vzťahu druhú šancu.

Autorka: Terézia Čekanová

2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

na toto by som reagovala len pár slovami:
Je lepšie keď dieťa vyrastá síce na oko v úplnej rodine a vidí každý deň, ako sa vzájomne rodičia terorizujú ubližujú si, neustále kričia a v najhoršom sa aj bijú, alebo bude mu lepšie v tzv. neúplnej rodine..
Rozvedená matka

lilian nikky povedal(a)...

Moje meno je Lilian N.Je to veľmi radostný deň môjho života, pretože mi pomohla Dr.saguru tým, že mi pomohla získať späť môjho bývalého manžela pomocou kúzla a mágie. Bol som ženatý 6 rokov a bolo to také hrozné, pretože môj manžel ma naozaj podvádzal a hľadal rozvod, ale keď som na internete narazil na e-mailovú adresu Dr.saguru na internete, ako pomohol toľkým ľuďom získať ich späť späť a pomôcť opraviť vzťah. a prinútiť ľudí, aby boli šťastní vo svojom vzťahu. Vysvetlil som mu svoju situáciu a potom som hľadal jeho pomoc, ale k môjmu najväčšiemu prekvapeniu mi povedal, že mi pomôže s mojím prípadom a teraz oslavujem, pretože môj manžel sa zmenil úplne navždy. Vždy chce byť pri mne a bez môjho prítomnosti nemôže robiť nič iné. Naozaj si užívam svoje manželstvo, aká veľká oslava. Budem naďalej svedčiť na internete, pretože Dr.saguru je naozajstný kúzelník. POTREBUJETE POTREBOVAŤ POTREBOVAŤ KONTAKTOVÝ LEKÁR SAGURU VIA EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com alebo WhatsApp +2349037545183 Je to jediná odpoveď na váš problém a spôsobí, že sa budete cítiť šťastní vo svojom vzťahu.
1 LOVE SPELL
2 VYHRAŤ SPÄŤ
3 OVOCIE ŽENY
4 PROPAGÁCIA SPELL
5 OCHRANA KARIÉRY
6 OBCHODNÉ OBCHODOVANIE
7 KRAJINA DOBRÉHO PRÁCE
8 Kúzla LOTÉRIE a KURTOVÝCH PRÍPADOV.